Tuesday, August 16, 2011

HARI INI DALAM SEJARAH...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Maka dengan rasminya, saya telah mengambil keputusan untuk menulis sesuatu dalam blog ini... setelah dua tahun saya hanya tahu berangan-angan tanpa sebarang tindakan... memang dasar Melayu Kampung... haha

Baiklah...
Sebenarnya tujuan post ini adalah tidak selain satu salam 'pemanas badan' untuk blog ini dan diri saya sendiri, agar saya sedar saya sudah punya blog... kerana tidak tahan dengan mulut rakan-rakan yang asyik membuat ayat klise tatkala saya memberi 'kritikan membina' (kutukan sebenarnya...haha) terhadap blog2 mereka yang saya sifatkan sebagai bosan, lapuk, jiwang, dan ntah apa2...

'Ala, ko cakap senangla.. cbe buat, ko ckap jer pandai, dasar  *****'
'Aku cakap jer... memang bosan la... aq xnak la blog ko kne kutuk..haha'
'Sudahla... memg dasar budak debat, taw komen jer, cakap bleh la, memg bjet best...'

...begitulah serba sedikit apa yang saya bualkan dengan beliau.
Kelakar rasanya, tak pasal2 institusi debat pulak yang dikritik, haha...
Perbualan itu membuka mata saya, untuk mula mendalami blog, yang bagi saya merupakan satu medium mempertajamkan minda dalam penulisan dan nukilan idea, terlebih saya minta maaf dengan design blog ini yang sangat tidak 'outstanding', maklumlah saya bukan orang seni. Telah dibuktikan dengan jayanya oleh keputusan Pend.Seni yang 'fail' masa saya Form 3 dahulu... biarlah... orang suruh lukis gambar haiwan peliharaan... pergi lukis gambar kucing lidi... mane la bleh score... tp tu semua cerita lama... sekarang, jangankan haiwan peliharaan, kambing, lembu, gajah, tenuk dan unta Parsi pun boleh saya lukis... percayalah!!!

Saya masih samar-samar apakah halatuju blog ini... apakah nilai yang akan saya hamparkan untuk para pembaca nanti?

Kisah2 pendek?
Novel bersiri?
Isu-isu politik?
Diari peribadi?
Cerita2 lucah? Nauzubillah...


Hmm.... saya masih tidak pasti... biarlah selera jari saya yang menaip ini tentukan...
Akhir kata... assalamualaikum dan salam sejahtera...

No comments:

Post a Comment